Sauli Vesalan lapsuuden haave toteutui - pitkän puurtamisen jälkeen valmistunut 1958 Chevy Impala nähdään Lahdessa.
Lapsuuden haaveilla voi olla kauaskantoisia seurauksia. Sauli Vesalan tapauksessa ne ovat konkretisoituneet upeassa 60-vuotiaassa klassikossa, eli vuoden 1958 Chevrolet Impalassa. Vesala unelmoi tämän vuosikerran Impalasta jo pienenä, ja lopulta haaveilu johti oman Chevyn hankintaan kymmenisen vuotta sitten. Auto ei löytynyt kuitenkaan ihan naapurikylästä, vaan etsinnät ulotettiin ison veden taakse. Sopiva Impala bongattiin lopulta netti-ilmoituksen perusteella USA:n Nebraskan osavaltiossa sijaitsevasta Omahan kaupungista.Niinpä edessä oli reissu Atlantin toiselle puolelle.
Auto noudettiin itse pick-upilla ja trailerilla, ja suunnaksi otettiin 2000 kilometrin päässä sijaitseva Newarkin satama. Sieltä Impala laivattiin Suomeen, ja pienen odottelun jälkeen haaveiden kohde saapui kotimaan kamaralle.
Chevy oli kaikkea muuta kuin täydellinen, koska siitä puuttui koko tekniikka ja 1958-vuosimallille uniikki taka-akseli. Ruostetta sekä lommojakin oli melkoisesti, joten työsarkaa riitti.
Auton kanssa on paiskittu töitä vuodesta 2011 lähtien. Esimerkiksi pelkkien peltitöiden parissa vierähti kaksi vuotta. Lähtökohta oli sen verran huono, että kardaanitunnelia lukuun ottamatta kaikki korin alaosan pellit menivät vaihtoon. Puuttuva taka-akseli löytyi yllättäen Sauli Vesalan kotikaupungista, eli Oulusta. Akselilla on myös komea historia, koska se on peräisin Suomen ehkäpä tunnetuimmasta 1958-mallisesta Chevroletista. Neliovisella hardtop-korilla varustettu Bel Air kuului aikanaan iskelmäkuningas Olavi Virralle, ja se paloi myöhemmän omistajan aikana tapaturmaisesti. Palo tapahtui vuonna 1975, jolloin kyseinen Chevy purettiin varaosiksi.
Vesalan Impalan tekniikkana palvelee nykyään 350-kuutiotuumainen pikkulohko, joka on kuitenkin meikattu alkuperäisen 283-kuutiotuumaisen koneen näköiseksi. Pannu on saanut kylkeensä ajanmukaisia apulaitteita, ja sitä on höystetty myös muutamilla hot rod -osilla. Pikkulohko on yhdistetty matkaystävälliseen TH700R4-automaattiin. Ohjausta on puolestaan modernisoitu tehostetulla Delphi 500 -simpukalla Impalaa koristaa alkuperäisestä vuoden 1958 värikartasta löytynyt "Silver Blue", ja myöskin verhoilut ovat alkuperäiskuosista kangasta, josta löytyy peräti kolmea sinisen sävyä.
Auton kaikki kiilto-osat on kromattu uudestaan, ja rosteriset listat ovat saaneet osakseen oikomisen sekä kiillotuksen. Impalan rakentamisen ohjenuorana on ollut alkuperäinen ilmiasu, mutta Chevy on kuitenkin saanut muutamia modernisointeja pitkän matkan ajomukavuuden nimissä. Niinpä autolla kelpaa cruisailla myös Lahden näyttely-yleisöä ilahduttamaan.